Jag har bara såååå svaga muskler i mina ögonlock!! Jag orkar knappt öppna dom på morgonen *LER* det är outhärdligt.

Det är nog sviter från helgens bravader i Finland med ganska lite sömn och mycket "åka omkring". Men det är så det kan bli när man är på stora äventyr.

Jag har haft sådan otrolig hjälp av finska uppfödare när jag var där. Vilka härliga och hjälpsamma människor. En av dessa uppfödare var Kirsi som har kennel Sandcastle i Jyväskylä, Finland. Det ligger ca 20 mil norr om Tammerfors där jag befann mig i helgen. När jag behövde assistans så körde hon alla milen på en gång för att hjälpa mig.

Winnas uppfödare Sussie på kennel Carnoustie's som befann sig 30 mil norr om Tammerfors fanns där hela tiden hon med via telefon. hela tiden beredd på att rycka in och hjälpa till, vilket var otroligt tacksamt när virriga jag tappade min telefonladdare och batterierna i min mobiltelefon tog slut.

När jag var på väg att tappa hoppet så fanns hon där och ingav nytt mod och hopp och som en erfaren uppfödare hon är så var hon väldigt förstående när jag ville kasta in handduken *LER*
Sussie har stöttat, motiverat, stärkt min vilja att lyckas *LER*
Jag är en stolt ägare av en hund från kennel Carnoustie's!

Här har jag 2 stycken kvinnor, människor, uppfödare att se upp till och ta efter!

Nu tillbaka till nuet! Det är dags att lämna Nova på dagis...

God Morgon!

Kommentera

Publiceras ej