Jag får varje dag frågan vilken som är den bästa mascaran! De största problemet de flesta har är att de blir svarta under ögonen :( vilket är tråkigt! Man vill ju att mascaran ska sitta på fransarna HELA dagen,inte bara till lunch!

Ett tips kan jag ge! Det är SÅ enkelt som attman får vad man betalar för!!! Tro mig,jag har i många år testt o arbetat med 100000 tals mascaraor o  faktum är att  det är SÅ enkelt.

Biotherm har sköna o väldigt fina, prisvärda mascaror, ca 185 kr.  Clarins  är ett annat företag med fina mascaror, jag älskar deras volymmascara och denfinns i en härligt  fin "jordlila" färg :)  .  Diors nya mascara BLACKOUT ca 250 kr är underbar. Kanebos 38 grader är bra och ENKEL att ta bort, endast 38 gradigt vatten eller varmare för att ta bort, ca 220 kr!
Lancomes mascaror ca 245 kr är JAG aldrig utan men smaken är som baken, delad :)

Men gör Er en tjänst och testa iaf! Sluta kämpa med en mascara för det ska man INTE behöva göra!  Jag ska kunna gnugga mig i ögat utan att behöva plocka  fram spegeln o kolla att det är OK.

Det första du ska fundera på INNAN du ska köpa en mascara är;

1. VAD vill du att den ska göra??? Vill du ha volym? Vill du ha längre fransar? osv
2. Vattenfast eller inte?
3. Vill du ha en viss typ av borste? Stor, böjd, liten osv
4. Färg?

Ett annat råd är att köp en bra rengöring speciellt till ögonen som tar bort mascaran :) Lämna inga rester kvar det gör också så att mascaran inte sitter ordentligt.

Kommentera

Publiceras ej