Helgen spenderades i Tornedalen! Så GRYMT skönt och avkopplande från stadens stress och alla måsten!!!! En storstadsmänniska hade ställt sin första fråga såsom; "Vad finns det att göra där?" Jag skulle svara NJUTA! Varför måste man alltid göra något i en stressad värld som denna??
Allt är dygnet runt öppet, någon måste jobba under någon av dygnets alla öppettimmar, ingen planering längre för det kan man göra under dygnets alla timmar. Jag SAKNAR ett skönare, lugnare lunk i världen... En ständig strävan efter pengar gör att världen snart är på ruta ett igen, dvs vi måste bruka vår egen jord för att ha mat på bordet. Allt kommer att göras maskinellt vilket gör att arbetskraften minskar och vad ska vi då leva av för mäniskan tjänar inga pengar, ja vissa människor kanske ett tag för de äger företagen som tjänar pengar men bara ett tag för sedan har ingen råd att köpa deras produkter och tjänster för ingen har råd....

Grekland, Portugal är bara de som går först.... Snart följer fler länder efter och behöver hjälp... Vad händer då  med den moderna människan??? De flesta dör ut för de har ingen självbevaelsedrift... Tänk er Blondinbella och vad alla skönhetsbloggare nu heter i en värld som den var för 80 år sedan =) De hade aldrig klarat sig! Vet de ens hur de gör eld i en kamin, vet de var mjölken kommer ifrån???
Nja, jag hoppas mitt cyniska jag har fel... Men någonstans kommer det att gå käpprätt åt helvete...Kanske inte för oss men kanske för våra barn eller barnbarn..... Hoija!

Kommentera

Publiceras ej