Chokladmums med Hallon

Detta är ett recept som jag själv inte har testat. jag fick receptet för ett par dagar sedan av en väninna men det ser onekligen intressant ut och jag kommer nog presentera detta i helgen efter middagen *S*

kakan;

150 gr smör
Smält!

3 Ägg
2 dl Strösocker
Vispa poröst!

1/2 dl vispgrädde
1 citron (skal & saft)
Tillsätt detta ner i skålen med smör, ägg och sockerblandningen.

4 dl vetemjöl
1/2 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
Blanda ner detta i skålen och vispa till en slät smet! Häll i en form/plåt ca 20x30 cm, klädd i bakplåtspapper!

5 dl hallon
Fördela hallonen över smeten!

Grädda kakan i ca 20 minuter i mitten av ugnen, 175-200 grader!

Garnering;
200 gr vit blockchoklad
Hacka grovt och sätt den på den varma kakan för att smälta! Bred den jämnt!
Låt kakan svalna! och skär sedan i bitar (önskad storlek!)

2 dl vispgrädde
1 msk kakao
Vispa ihop till chokladgrädde! Spritsa en "ros" på varje kaka

2 dl Hallon - Garnera varje kaka med ett hallon på varje "gräddros" ex.
Tårtor/kakor | |
#1 - - Lisa Hagman:

hej, vilken temperatur ska ugnen vara??

#2 - - Millan:

175-200 grader, jag brukar ha 175 grader och använda mig av en sticka och se när den är klar. Min väninna som skrev receptet måste ha glömt skriva gradantalet men jag improviserade :)))

Upp