Jag kan känna att det mer och mer går till överdrift detta med service i butiker. Jag gick in i en stor teknikkedjas butik och skulle bara TITTA och spåna inför julklappsköpen... Jag går in och blir direkt frontad av en säljare som erbjöd sig sin hjälp (jag tror att det ger denna kedja toppbetyg!) men jag tackade och sa att jag enbart ska titta. Han spurtade till nästa kund... Nästa avdelning händer samma sak, jag tackar o säger att jag bara ska titta.... Hon ger sig inte hon ska prompt veta vad jag tittar efter. I mitt huvud säger jag till henne "men ge dig, jag ska bara titta och jag vet inte på VAD jag vill titta vad jag tittar efter, GÅ IVÄG!" jag säger artigt att jag BARA TITTAR. Hon stannar kvar o sneglar på mig där jag går omkring o TITTAR.
Detta scenario händer på alla avdelningar och gjorde mig så enormt trött o less att jag gick därifrån....

MÅSTE man få dåligt samvete för att man INTE vill handla i en affär???? Måste man känna sig dålig o snål för att man bara vill titta???

Jag förstår att detta är deras jobb och att de förmodligen har provision på deras sälj och därför är så på.... Men jag som kund kände mig inte bra =(

Det slutade med att jag beställde varorna på nätet i lugn o ro! Jag är ingen fan av att beställa på nätet, inte bara pga av säkerhet utan jag är av det slaget att jag vill ha min produkt på en gång när jag betalat. Inte vänta 1-3 dagar om den finns i lager...

Sedan en annan aspekt, finns det butiker i ens omedelbara närhet så ska de gynnas inte minst för att de ska finnas kvar men också för arbetstillfällena som de faktiskt skapar i staden.

Men ibland blir servicen FÖR MYCKET men detta inlägg ger nog som sagt högsta betyg till företaget då det förmodligen ber sina säljare att göra just detta. Sedan att jag råkade ut för alla säjare på alla avdelningar kanske inte hör till vanligheterna, det var en "lugn" dag mitt i veckan så jag förstår samtidigt men mitt försvar JAG VILLE BARA TITTA =)

Kommentera

Publiceras ej