På lördag är det modevisning i Boden! Det ska bli supertrevligt och det är jag och min kollega Elisabeth som gör make uperna *S* Jag hoppasverkligen att jag lyckas hinna med att ta någon bild som jag kan publicera här på blogen för många av make uperna är verkligen coola, roliga, igenomtänkta, udda, och faktiskt riktigt bra.

Det är Bingo Rimer som kommer att vara konfrencier under kvällen och jag kommer att "ta över" rollen en stund för vi kommer att göra en make up live på scen under kvällen. Elisabeth gör make upen och jag snackar :)))

Jag sitter redan och funderar på vad JAG ska ha på mig och hur JAG ska vara sminkad...???????????????

Jag tror att det kommer att bli jätteroligt och det kommer att bli en riktigt trevlig kväll och så tycker jag att det är en riktigt trevligt initiativ av Monika som äger klädbutiken SEE ME att dra igång ett sådant här projekt i Boden!!!!!

2 kommentarer

Luletjej

27 Mar 2007 18:40

Hejsan!
Hamnade in här på din blogg av en slump! Dock lagt till dig nu i favoritbloggar! Superbra blogg:)
Min fråga; är du makeup artist? Ja iaf kan du svara på hur man vet vilket rouge man passar i?? Ska man tänka på vilken ögonskugga man har eller vad man har för hy? Om man har lite acne blir det förjävligtmed rosa rouge då?

Jättetack för svar!
/luletjej

Millan

28 Mar 2007 13:24

Hej Luletjej! Kul att du hittade hit!!! Ja, jag är utbildad make up artist, utbildade mig i Stockholm för 7 år sedan.
Ja detta med rouge är/kan vara knepigt många gånger. Jag har svårt att svara på vad du passar i för färger då jag inte vet hur dina färger är :)) Men rosa är ju DEN färgen man ska ha i sommar på kinderna. Dessa ska appliceras på "äppelkinden", le överdrivet och "bullen" som då kommer fram ska ha rouge :))) Det finns många olika nyanser av rosa men en snygg rouge är Lancomes Magie Blush, du kan applicera en ljus nyans vill du ha krafitigare så applicerar du lätt med fingret en gång till.
Solpuder är ett alternativ och då har Nouba MÅNGA olika nyanser med och utan glitter och skimmer. Håller en hel dag+fest, jag lovar :)))! Aprikos är jättesnyggt o fräscht som ett alternativ till rosa om man tycker att man inte passar helt i rosa.
Vad gäller din acne så har jag några tips. Nu vet jag inte hur kraftig acne du har eller hur gammal du är men ett tips är att ju mer du försöker dölja acnen så brukar det oftast bli så att det framhävs mer.
Ett annat tips är att du går igenom din rengöring, för den är a & o. De billigare rengöringarna fungerar men de tar lite mera tid o effekterna efteråt är inte lika långvariga.
Köp en djuprengörande rengöring till just din hudtyp(fråga expediten i butiken du handlar, hon vet) och så ett ansiktsvatten som även den är anpassad till din hudtyp, ansiktsvattnet "städar" ytan i ansiktet och är precis lika viktigt som djuprengöringen.
Kanebo har en MUDSOAP som är super till just acne hy, kostar litegrann men är SÅ dryg och värd att prova. Kanebo har också kommit ut med en PORE MINIMIZER som är helt underbar. Städar rent i och runt porerna och sluter poröppningen samtidigt som den ser till att minska talgproduktionen. 349 kr... :)))
På Kicks har vi prover, så har du vägarna förbi Boden som kom in och prata med oss och be om att få prover.
Jag hoppas du fått lite tips och ideer! Har du fler frågor tveka inte att höra av dig!

Kommentera

Publiceras ej