Idag är en sådan kväll som jag bara vill gå direkt och lägga mig nder täcket och inte göra eller tänka på någonting alls... Möjligvis bara döglo på dumburken och inte ens orka byta kanal.

Men nu är det så att jag inte har en TV i sovrummet så jag kan inte göra de... Iof har jag en "skön" bok pågående så jag kan läsa istället MEN då måste mi dotter gå hungrig o de är inte ok... Det är bara att ta sig i kragen och göra kvällsrutinerna så snabbt som möjligt o sen gå lägga sig.


ORKA...................??????????????????????


Kram
Powerwalk när den är som bäst, på morgonen, det är varmare i luften, knallblå himmel och man känner att det spritter i benen =)

Jag brukar INTE vara uppe så här dags, det är inte min egentliga dygnsrytm MEN idag skulle flickan iväg på fotbollscup så det var bara att ta sig ikragen och stiga upp och fixa frukost :P

Först tänkte jag gå lägga mig igen men bannade mig själv och drog på mig träningskläderna istället och ska strax sticka =) Frukost blir det sen och då blir det havregrynsgröt med färska bär och en proteindrink till det!!!!


Jag älskar verkligen frukost nuförtiden, dvs efter att jag börjat träna vilket jag gjorde i januari. För en gångs skull har jag följt ett nyårslöfte. Löftet var att örja träna och det berodde inte på att jag var stor, mullig, tjock eller så utan för att jag har haft ont och smärta i kroppen i princip sedan jag var 15 år gammal =/ Inget "fel" hittar läkarna så jag tanken som slog mig var att "herregud, jag är inte ens 40 år och skrupplig som en gammal gumma, hur ska det inte bli när jag är 50, 60 eller 70 år (om man får leva så länge!?) ???"
Tanken var inte så kul att tänka klart!!!!

När jag tränat i 2 v så märkte jag att småkrämporna och många av muskelknutar och inflammerade sådana var borta, inte lika stel så jag fortsatte och efter en månads träning kände jag knappt smärta alls.... SÅ J-A SKÖNT!!!

Jag började väldigt lugnt, kan jag säga! Knappt några tyngder alls mer för att kropppen ska bli van rörelserna och att det ska komma igång en cirkulation, dvs många reps och få set. Nu tränar jag istället få reps (tills muskeln är slut) men fler set!!!

På mitt gym har det så fantastiska PT;s så det verkligen engagerar sig i dig som person och dina mål och förutsättningar, det är superkunniga!!!! Stor eloge till dom =)


Nä, nu iväg, känner att jag kommer bli hungrig efter vägen :P



puss