Jag hoppas att du en vacker dag får känna hur det känns att vara arbetslös eller arbeta deltid (och INTE stämpla upp)och det ska du överleva på, du ska dessutom se till att dina ungar slipper gå hungriga!

Jag hoppas att du tvingas sitta o lida dig igenom dessa töntiga och helt onödiga timmarna med din handläggare på arbetsförmedlingen för att uträtta handlingsplaner.
Jag hoppas du får förnedra dig genom att sitta i timmar och ringa till o likaföretag och erbjuda dom DIG och ständigt få ett "nej tack, just nu har vi inte en ledig tjänst!"

Jag hoppas att du blir sjukskriven så att du får känna på hur det känns att inte få pengar i tid när det är dags att betala alla räkningar. Kanske t.o.m tvingas gå till jobbet TROTS att du har så ONT för du är inte TILLRÄCKLIGT sjuk för att få ersättning. Jag hoppas att du fyllt i FK;s formulär fel och blir polisanmäld (för de blir man idag!) och förmodligen dagsböter för att du är ärlig och säger till att "tryckfelsnisse" var framme TROTS att du inte fått pengar av dom (än, de tar lite tid serru därifrån).
Dessutom tjänar du för mycket pengar på att vara arbetslös eller jobba deltid för att få bostadsbidrag eller hjälp från de sociala... Bara så du vet ...

Jag hoppas du tvingas sälja bilen får du har inte råd med försäkring, skatt eller att tanka den.

Jag hoppas att du får känna på hur det känns när svetten lackar för det är dags för hyreshöjning, elpriserna rusar uppåt och det är dags att köpa julklappar.

Jag hoppas att du får leva som många idag får i Sverige under sådana sjuka och fåniga lagar som landet har.

Jag hoppas jag får se en bild på dig när du fått utväxt på skallen för du har inte råd att besöka frisören och du har inte råd att köpa rakskum, för pengarna räcker inte till och giletten är så slö så den törs du inte använda för den skulle ge upphov till skador på huden, en ny kostar också pengar.

Jag hoppas du får känna på känslan hur det känns när radiotjänst knackar på dörren....

Jag hoppas att du får sitta o bita naglarna av dig när det är dags att betala alla räkningar och ifrågasätta;  hur i helsike ska du lyckas vända på alla ÖREN denna månad?

Jag hoppas att du efter de för större insikt om hur många människor har det idag för att så många av er som styr landet drar alla över en kam, Ni tycker att de som är arbetslösa är lata stackare som inget hellre gör än lever som pengatörstande parasiter, att alla sjuka är hypokondriker, att alla deltisarbetare klarar sig.

Jag hoppas du får känna på hur det är att vara ensamstående med barn och lyckas med att ev hinna till deltidsjobbet eller handläggaren på arbetsförmedlingen, hämta barnen på fritids (som givetvis stänger 1,5 timmar innan ditt arbetsskift slutar).


Herr Statsminister (med kollegor), jag törs nog säga att du/Ni skulle inte fixa det!!!!!!!

Vet Du/Ni, det gör inte min väninna heller... Det är jobbigt att se det och jag kan inte hjälpa för jag har inte så mycket jag kan göra mer än vara ett stöd!

Jag är helt ointresserad av politik och bryr mig inte om ifall du är "smurf" (blå) eller om du är "tomat" (röd) eller någon annan av regnbågens alla färger, I give a damn! Just NU är det du som är Statsminister och därav är detta inlägg till dig... bara så enkelt!

Skulle du kunna tänka dig att testa leva som hon ett par veckor, en månad eller 2??? Nä, tänkte väl de....

3 kommentarer

Jenny

22 Nov 2008 19:55

Bra skrivet!

Solveig

22 Nov 2008 20:51

Ja, jättebra inlägg!!!!

Karin

24 Nov 2008 19:52

Klockrena ord!

Kommentera

Publiceras ej