Vi är alla olika! Vi uppfostrar våra barn olika! Vi gör alla saker på olika sätt!


Men idag var de en mamma o hennes ungar som gjorde mig smått irriterad!!!!!!

Jag HATAR ungar som springer omkring och skriker, är snoriga och inte alls har fått lära sig LITE vett iaf...

Nova hade fotbollsmatch idag och där fanns en mamma med 2 ungar i släptåg och den äldsta med i ena fotbollslaget. Dessa 2, yngre barn 2 och 4 skulle jag uppskatta åldern till sprang omkring och levde rövare alldeles intill mig. De bråkade, gapade och snoret hade dom i hela ansiktet så för att tysta och lugna dom lite gav mamma dom GODIS!!!!!!!!!!! VA????

Godis är en BELÖNING! Ungar föds med smaklökarna för de söta! Godis får man när man har trevligt, lördagsgodis, när de är kalas osv osv De lär sig barnen PÅ en GÅNG! Nu gav hon dom godis när de betedde sig illa. Seriöst! 

Snarare hade jag INTE gett dom nå godis, kan de inte bete sig så får de vara utan! 

Snacka om att ungarna betedde sig mer illa när godiset var slut, dels för ett j-a SOCKERRUS samt för att få mera godis!

Jag anser mig vara konsekvent. Godis får man på lördagar, dels för att bespara tänderna, slippa sockerrus, samt att inte låta barnen få ett sockerbehov. Med godis menar jag godis, tuggummi, läsk, chips.... Jag tummar inte på den regeln! Men då gnäller mitt barn heller inte efter godis och skit på veckorna. På lördagar brukar JAG påminna henne om att de är lördag men hon vill inte alltid ha godis...

Är de nu kalas på en söndag så visst, men de händer inte så ofta! Läsk dricker vi kanske någon lördag men inte alls så att de är ett måste... 

Lördagsgodis får hon plocka själv eller köpa en godispåse, vilket hon är sugen på detta för att jag lärt mig att hon plocka SÅ mycket mindre än vad jag hade gjort och mindre godis är ju positivt. Dessutom blir hon ju nöjd när hon får plocka själv, ibland byter vi ut godis mot en tidning som hon vill ha. 

MAN FÅR SÄGA ÅT SINA BARN HUR DOM SKA BETE SIG OCH BELÖNA DOM NÄR DE GÖR RÄTT!!! INTE när de gör fel! 

Ja, denna familj gjorde mig smått irro.... Men de är deras sak, visst, men trots allt så störde dom en alldeles skön eftermiddag för mig då jag inte kunde koncentrera mig på matchen då de stod ivägen, de levde om osv osv

 

Kommentera

Publiceras ej