Jag är bara här då och då... De har blivit så, varför  vet jag inte men, men...

Idag är jag ledig, skönt att få vara ledig en måndag någongång =) ! Slippa ångesten på söndagkvälarna och bara njuta av att söndag egentligen är en sköndag.

Jag är gräsänka igen! han har åkt och jobbat och blir borta ett par veckor. Det är alltid lika tomt... Det brukar inte vara "jobbigt" när han åker i vanliga fall. Nu är det extra jobbigt för han blir bort ai 6 veckor. Skönt tänker många av er. Det är inte så... Inte när han är borta nog så mycket! Mellan jobben så har han pressat in en resa till Australien åxå, själv, ensam till släkt som bor där nere. 25 februari syns vi igen =( ... På min födelsedag... Jag "fick" inte följa =(  Många turer kring denna resa men så blev de att jag inte fick/kunde följa. Istället är jag själv i 6 veckor... Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna var glad åt resan... Jag vill absolut inte vara den som säger att åk inte... Men varför förstod du inte att åka senare så hade VI kunnat åka?? 

Egoister är svåra! Egoister är inte lätta och de trampar verkligen folk på tårna utan att de ens märker detta. Påtalar man deras egoistiskt tanke så blir de ofta förvånade och samtidigt arga/sura. De är ju egoister, de gör aldrig något fel! De tänker ju aldrig på andra på samma sätt som vi icke-egoister gör... De finns inte i deras värld. Jag tycker inte om egoister. Jag kan umgås en kvart med dom sedan är de kört....

Jag har funderat och funderat på hur man får en egoist att komma till insikt?? Går det? Inser de verkligen på fullaste allvar att de är egoister?? De verkar heller inte tänka på vad deras egoistiska handlingar kan såra folk! 

Dagens samhälle stöper nog egoister på löpande band! Jag gillar inte dagens stressade samhälle! Jag vill bort, bort, bort från allt! Alla ska bara ha mer och mer och mer...Ingen nöjer sig med vad man har! 

Föräldrar blir mer stressade för de vill och måste jobba mer för att dra in mer i kassan för att kunna åka till Bali med ungarna på sportlovet. Ungarna blir mer stressade för det är klockan runt på skolan och fritids och sedan hemma själva en liten stund för att föräldrarna har inte hunnit hem. Ungarna får ingen bekräftelse av föräldrarna för de färgglada teckningarna de ritat på skolan. Föräldrarna ser de inte ens, de åker ner i soptunnan för de tror att de är kluddpapper...
Människan slutar att planera för man slipper det! Alla affärer är öppna till midnatt och har öppet alla dagar. När får de stackars kassörskorna vila? Inte anställer de fler kassörskor bara för att öppettiderna blir fler! NEEJ! GUUUD NEEJ! De som finns på löningslistan i repektive butik, fördelas bara om. Det blir färre arbetande samtidigt med andra ord. Sämre service!

Hur har kassörskorna ordnat med barnvakt till sina barn? Kastar de bort de färggranna teckningarna som deras barn släpat hem, som ligger på köksbordet och bara väntar på att ses och att en tanke ska väckas hos föräldern att ge beröm och bekräftelse till deras barn??

Jag tycker Sverige, ja t.o.m världen borde ta en paus! Är det bara dagis/fritids som pausar?? Jag enar, världen förnyas och går framåt  i en stressig fart där ingen har tid att andas, man ska finnas till hands för arbetsvärlden 24 timar om dygnet men vad händer...JO dagis börjar stänga kl 16... HUR GÅR DET IHOP FÖR OSS SOM MÅSTE HA BARNEN PÅ DAGIS???

Om vi föräldrar måste jobba mer och på udda tider uder dygnets alla timmar så måste det ju finnas fler dagis med "udda" öppettider?? Men de finns inte... Sedan är de ju så att våra barns mor-och farföräldrar jobbar ju till de är 70 år sedan tar de sitt pick och pack och flyttar till Spanien. De är inte hemma jämt som mina mor-och farföräldrar var. Man kunde alltid gå dit... De var jämt hemma...

Att vara hemma med sitt barn länge för att få ett tryggt barn är inte tat tänka på... De finns ingen ekonomisk möjlighet till det. Det är DYRT att uppfostra trygga  barn.



Är kollektiv lösningen??

Jag vet inte...Men jag vill ta semester från världen en stund! Från samhället, jag vill ur ekorrhjulet...







Kommentera

Publiceras ej