Chocolate Chip Cookies



Ingredienser:
225 g Svenskt Smör
2 1/2 dl farinsocker
1 3/4 dl strösocker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
5 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
3 dl finhackad mörk choklad

Instruktioner:
Värm ugnen till 175°. Smöra en plåt eller täck den med bakplåtspapper. Arbeta samman smör, farin- och strö-socker. Tillsätt ägg och vaniljsocker och vispa tills allt är vitt och pösigt. Blanda de torra ingredienserna och vänd ihop med smörblandningen samt chokladen. Rulla ut degen till avlånga rullar och skär skivor av degen, cirka 1/2 cm tjocka. Rullarna kan även frysas för att sedan tas fram och skäras i så många skivor man behöver. Grädda i 8–10 minuter.

chocolate chip cookies
Småkakor | |
#1 - - SANDRA:

Sjukt mumsigt!

#2 - - Millan:

Japp, jag håller med ig till 100% *LER*

#3 - - Beauty Princess:

Ser ut som en riktigt härlig blogg du håller på att skapa, jag lade till den på min favolista på nyligen direkt. Receptet till chocolate chip cookies skrevs ner lika snabbt. Blogga på! =)

#4 - - johanna:

mumsigt ska faktis bjuda mina kompisar på de vi få se vad dom tycker om de :P

#5 - - elin:

nja ser inte så gott ut men ska baka de ok e om de är gott eller äkligt:(

#6 - - Millan:

De ä supergoda o häll i MYCKET krossad choklad så blir det än godare :)))))))

#7 - - Caroline:

Hej, har precis provat på å baka dessa chokolate chip cookies, men ja tyckte smeten eller "degen" va lite för lös för att rulla å skära...? Så jag tog i alla fall 2 skedar å klicka ut smeten istället! Vart jättebra! =)
Tack för reseptet!

MVH/ Caroline

Upp